10 Şubat 2021 Çarşamba

vay anısını: coder mc

sene 2003. 14-15 yaşlarındayım. 89'dan hesaplayınca... doğru. lise 1 zamanları işte. bir de son okul başarıları. bundan sonrası bayır aşağı ehue :D askeri lise ve anadolu lisesi sınavlarını kazanamayan biricik ben; yani canım kendim, babacığımın dükkanının tam karşısındaki liseye kayıt oldum. iskenderun lisesi.
okula kayıt olduğum an ilk günkü gibi aklımda.

tezgaha bakliyat diziyordum. babam seslendi. dükkandan çıktık. yolun karşısına geçtik. okula girdik. kayıt oldum. okuldan çıktık. yolun karşısına geçtik. dükkana geri girdik. bakliyat dizmeye devam ettim. tabii o zamanlar süper lise denen kavramdan haberimiz yok. zaten bir işe de yaradığı da yok. mehhh...

neyse amcamın oğlu, okula başladım ama gönlüm hiç okulda değil. internet kafelere kaçıyorum, rock market'in (ki kendisi kazıkçı orhan olur) gitar vitrinine bakıyorum, yeni gruplar keşfedip fifa 2003 oynuyorum. bir de mirc var o zamanlar. iskenderun kanalından alayına döşüyorum. hikaye böyle başlıyor...

internet kafe sahiplerinin çoğu babamla yakın arkadaş. dahası maalesef beni de tanıyorlar. aka market'in büyük oğluyum. adım bu. kimlikte doğuş yazıyor ama o önemli değil. yaaani, ben tanınmamak için çareyi yeni açılan kafelere gitmekte buluyorum. yoksa işim yaş. depodan mal taşımak istemem. 

troll'lüğümün üstümde olduğu birgün yeni açılan internet kafelerden birine gittim. mega internet cafe. ara sokakta bir yer. karşısında adana kebapçısı var. siz nasıl diyorsunuz? very nice! oturdum makineye, söyledim adana'yı, açtım sepultura'yı, girdim mirc'e. bu sefer değişiklik olsun diye muhabbet için saçma sapan bir kanala girdim. kanalın adını birkaç dakikadır düşünüyorum, bulamıyorum. varsayalım iskenderun.

abi bende de huy. nick'ine gıcık olduğum tiplere zıt giderim. yani giderdim. bakıyorum kanalda takılanlara. metalciyim ya, bir tane rap'çi gördüm. nick'i coder_mc. amına koduğumun rap'çisi. sen kimsin lan NDA'nın karşısına çıkıyorsun? yazdım buna. "napıyon lan amk rap'çisi?", "akıllı ol!" falan derken herif karşılık verdi. bana? ben de ona karşılık verdim. sonra bir şey oldu. hayır, dirty talk yapmadık ama muhabbet uzadıkça uzadı. künefe peyniri mübarek! o dinlediği müziklerden bahsediyor, ben dinlediklerimden bahsediyorum ve ikimiz de bu tip müzik dinleyen insanların eksikliğini çektiğimizi fark ediyoruz. konu metal olunca şeytan dürtüyor ve soruyorum "neredesin?". papatya mı, başka bir çiçek adı mı hatırlamıyorum ama zeki müzik market'in yanındaki internet kafe'de olduğunu söylüyor. 500 metre bile değil mesafe. dibim sayılır. adana'yı gömdüğüm gibi fırlıyorum yerimden, herifin olduğu internet kafeye gidiyorum. o kafe de yeni. geniş. tek tek masaları dolaşıyorum. bir masadan linkin park sesi geliyor. rap metal. sevmem. amk mc'si. kaçar mı benden? arkasından yaklaşıyorum. mirc açık. bana yazmış, cevap alamamış. 

kankacım, bir sivaslı adamı böyle s... 

seek and destroy. 

tam da öyle olmadı. adama arkadan yaklaştım. "coder_mc?" dedim. far görmüş tavşan gibi bana baktı. "ben NDA" dedim. açık söyleyeyim, ben olsam ben de öyle bakardım. ne alakası var değil mi? neyse, adam elini uzattı, "ibrahim" dedi. laf aramızda, göt ismi ona daha çok yakışıyor. şu an düşününce saçma bir şekilde uzun uzun konuştuk ve ikimizin ortak bir hayali olduğunu anladık; "iskenderun'da bir rock festivali yapmak". 

msn adreslerimizi aldık, ben internet cafe'me geri gittim. internet cafe'me? sanki babamın internet cafe'si amk... sahiplenen erkek duruşu uasdha :D aklımda bir kurt var. ibrahim belen'de oturuyor. belen'in girişinde zaten kurt var. ülkücü ilçesi ne de olsa. o akşam ibrahim'le msn'den sabaha kadar yazıştık. annem de ders çalışıyorum diye önüme bir paket kuru kayısı koydu. kuru kayısının ishal yaptığını o gün öğrendim. daha önemlisi o gün iskenderun'un ilk rock platformunu internet üzerinden kurduk. 

iskenderunrock.tk.

sonra bu platform büyüdü. bir sürü insan katıldı. ulan neredeyse iskenderun'daki tüm rock'çılar, punk'çılar, metalciler bir aradaydı. dahası iskenderun'da bir sürü grup kuruldu. mekanlar, grupları istiyordu. iskenderun'da bir rock kültürü başladı. 

rock'n iskenderun. 

üniversiteye başlayınca siteyi sikko bir dövmeciye devrettik. sonra da festivalleri belediye düzenlemeye başladı. her festivalde ayrı bir gurur duyduk. bir de o her festivalde, ibrahim'le mirc'de konuşmalarımız aklıma geldi. küçük bir mirc muhabbeti neydi, nereye geldi...

yıllar geçti. herkes dağıldı.

vay be...
sikeyim festivalleri.
en yakın arkadaşımla ben böyle tanıştım.

ibrahim.
coder_mc.
diploit.
kısaca 2n.
özetle göt.

iyi adam.
yolu açık olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder